2017. január 25., szerda

Minimalizmus 2. Nemodabuda

Sok az ide vonatkozó videó arról, hogy milyen félreértések vannak a témával kapcsolatban, vagy milyen gyakori hibákba lehet esni, én így a kezdetem kezdetén kettőt emelnék ki.

Az első: Ne keverjük össze a minimalizmusra törekvést az újfent megint divatos rendszerezési őrülettel, amikor is nagyon ügyesen mindenféle cseles, ügyes tárolók segítségével kategorizáljuk, szedjük rendszerbe, hajtogatjuk élére és minimalizáljuk az általunk birtokolt tárgyak által elfoglalt helyet. Nem ugyanaz, habár végtelenül hasznos, valamire vagy valamikor biztos. Én is próbálkoztam vele, sőt ha végére érek a minimalizálásnak én is ügyesen próbálom majd megmenedzselni a helykihasználását a maradéknak, de az én helyzetemben ez nem elég, addig vagyok elégedett, vagy éppen boldog tőle, amíg tart, pontosan 2 percig. Sajnos elég kis hellyel gazdálkodom, így a rendszeres lomtalanítás nálam alap volt eddig is, ennek ellenére mikor költöztem, még mindig úgy éereztem, hogy megfulladok, és miért kell kétszer fordulni, mi ez a rengeteg táska és doboz? Ha sok helyetek van, nagy lakás, esetleg nagy szerencse és padlás,vagy pince, akkor hajrá.

Hogy profit ajánljak, erre is egy videó: 


Lenyűgöző, csodálatos, valahogy én mégsem érzem, mondhatni nem jön át, ha csak a 7 darab papírvágó ollót nézem, vagy azt hogy gyakorlatilag egy madarasteszkónyi mennyiségű tárgyat konzervál az ezer négyzetméteres otthonában. Viszont rendszerezésmániásoknak melegen ajánlom, csodás napjaik lesznek ha vele tartanak.

A második: Azt, hogy nekiállunk lomtalanítani, kidobálni, elajándékozni a feleslegesnek tartott dolgainkat, nem azért tesszük, hogy akkor most új erővel és lendülettel vethessük bele magunkat a vásárlásba, és tölthessük fel a megüresedett polcokat. Csak okosan.

Ez az egész számomra például egy kísérlet, látni szeretném mennyivel könnyebb, egyszerűbb esetleg olcsóbb lesz az életem, Meg tudok-e szabadulni a "pazarlástól" és jobban érzem-e magam tőle, tudatosabb vásárló leszek-e, vagy jobban óvom-e a környezetem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése